Afdeling in de spotlight: Klantenservice

Klantenservice van Led Wereld

Onderzoek heeft uitgewezen dat 38% van de mensen een bepaalde vrees heeft om via de telefoon een vraag te stellen. Via deze blog willen we u laten zien dat er bij Led Wereld heel leuke, spontane en vakbekwame mensen aanwezig zijn. Die u met een gerust hart kunt bellen als u bij deze 38% behoort.  

Als we kijken naar de toenemende drukte op de klantenservice van Led Wereld, dan lijkt het erop dat veel van onze klanten bij de 62% horen die wel contact zoeken. Of ze zijn wel een deel van deze 38% en maken dankbaar gebruik van de chat of sturen een email om hun vragen te stellen. 

Het online gezicht van Led Wereld

Als u contact zoekt met Led Wereld, dan heeft u als eerste contact met één onze medewerkers van de klantenservice. Zij zijn de spil van de organisatie en zorgen er uiteraard voor dat uw vragen zo goed mogelijk worden beantwoord. Daarnaast zijn zij een belangrijke schakel om intern er voor te zorgen dat uw vragen worden vertaald naar duidelijkere product informatie op onze website en om dienstverlening naar een hoger niveau te brengen. 

We spreken met een aantal personen van de klantenservice over verschillende onderdelen van de dagelijkse taken.

Communicatie 

Marieke, welke communicatiemiddelen worden er gebruikt bij de klantenservice?

“Je ziet dat er veel vragen binnenkomen via de chat-functie op de website en via email. Daarnaast zijn er ook veel klanten die ons gewoon bellen. De vragen die gesteld worden variëren erg. Van een vraag of een product op voorraad is, hoe je een dimmer moet aansluiten tot het maken van een compleet lichtplan.” 

 

Technisch advies 

Hedymoet je erg technisch zijn voor de klantenservice? 

Toen ik net begon met werken op de klantenservice was mijn technische kennis niet al te groot en moest ik regelmatig de vragen afstemmen met de product specialisten voordat ik een antwoord kon geven. Inmiddels heb ik veel kennis opgedaan en kunnen de meeste vragen direct beantwoord worden. We hebben een interne kennisbank opgebouwd, zodat we de kennis van elkaar goed kunnen uitwisselen. 

 

Verloop van een werkdag 

Christina, hoe ziet een drukke dag er uit bij Led Wereld? 

“Op een drukke dag gaat de telefoon al over voordat ik de computer heb opgestart. Op zulke dagen is de laatste slok van mijn kopje koffie vaak een stuk kouder dan normaal…..  
Het is super leuk om mensen te helpen en ervoor te zorgen dat de wachttijden zo kort mogelijk zijn. Als het echt hectisch is, dan is het een uitdaging om alle ballen gelijktijdig in de lucht te houden, want soms heb je parallel contact op de klanten via de chat. Gelukkig hebben we daarom het team van de klantenservice de afgelopen maanden flink uitgebreid.”  

Bereikbaarheid klantenservice 

Matthijs, is de klantenservice in de avonduren bereikbaar? 

“Zoals Christina noemde is het team erg uitgebreid. In deze corona-tijden werken de medewerkers uiteraard ook deels vanuit huis. We maken gebruik van zeer geavanceerde headsets, waardoor u als klant geen omgevingsgeluid hoort. Dat hebben we op een bepaald moment uitgetest, door tijdens het bakken van een biefstukje in de pan een helpdeskvraag te beantwoorden. We vroegen de klant na afloop of er iets was opgevallen tijdens het gesprek, maar die had niets aparts gemerkt of gehoordDit geeft trouwens ook wel iets aan van de toewijding van onze klantenservice medewerkers! 
Maar om antwoord te geven op de vraag: We starten de dag officieel om 08.30 uur, via de chat en de email zijn we ook ’s-avonds bereikbaar”. 

Online / offline

Kwaliteit is een sleutelwoord binnen Led Wereld. Dit komt tot uitdrukking in de producten, maar ook in de manier waarop wordt gecommuniceerd. Als we het woord ‘gecommuniceerd’ verkeerd zouden schrijven (bijvoorbeeld ‘gecommuniceert’), dan zult u zich terecht afvragen hoe serieus er wordt omgegaan met andere uitingen van Led Wereld. 

“Led Wereld naar nieuwe hoogten” is in de organisatie een gevleugelde uitspraak. Dat willen we tot uitdrukking brengen op alle mogelijke manieren waarmee u met Led Wereld in aanraking komt. Of dat nu de uitstraling is van onze product catalogus, de verpakking van de producten of de (vriendelijke) stem aan de telefoon! 

Dit bericht is gepost in Team. Bookmark de link.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

De waardering van www.ledwereld.nl bij Webwinkel Keurmerk Klantbeoordelingen is 8.9/10 gebaseerd op 6619 reviews.